Alle documenten die u daarvoor nodig hebt, ontvangt u thuis. Daar zit ook een uitleg bij. Lees die uitleg goed door.

Wat ontvangt u thuis?

Uiterlijk op woensdag 3 maart heeft u uw stempluspas ontvangen.

Let op: heeft u uw stempluspas niet ontvangen of bent u deze kwijt? Vraag dan voor vrijdag 12 maart 17.00 uur een vervangende stempluspas bij ons aan.

Tussen vrijdag 26 februari en donderdag 11 maart ontvangt u de documenten waarmee u per brief kunt stemmen:

  • het briefstembiljet;
  • een envelop met de tekst ‘briefstembiljet’;
  • de retourenvelop;
  • een stapsgewijze uitleg.
Let op: heeft u op donderdag 11 maart nog niet alle documenten ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Wat moet u doen?

Stap 1 - Maak op het briefstembiljet uw keuze.

  • Dit mag met elke kleur.
  • Doe alléén het briefstembiljet in de envelop met de tekst ‘briefstembiljet’.
  • Plak de envelop dicht.

Stap 2 - Pak nu uw stempluspas erbij, die u eerder ontving.

  • Zet uw handtekening op de stempluspas.

Stap 3 - Stop in de retourenvelop:

  • De dichtgeplakte envelop met uw briefstembiljet.
  • De stempluspas.
  • Plak de retourenvelop dicht. Een postzegel is niet nodig.

Stap 4 - Zorg dat uw briefstem voor woensdag 17 maart 21.00 uur aankomt:

  • Doe uw briefstem vóór vrijdag 12 maart 17.00 uur op de post.
  • Óf lever deze in bij een afgiftepunt. De afgiftepunten zijn op werkdagen open van woensdag 10 maart tot en met dinsdag 16 maart van 09.00 tot 17.00 uur en op woensdag 17 maart van 07.30 tot 21.00 uur. Het afgiftepunt voor de gemeente Ooststellingwerf is het gemeentehuis, 't Oost 11 8431LE in Oosterwolde. 

Voorkom fouten!

Het is belangrijk dat u bovenstaande stappen juist uitvoert. Dan wordt u stem meegeteld. Dus:

  • Vergeet uw stempluspas niet.
  • Vergeet uw briefstembiljet niet.
  • Doe uw stempluspas niet in de briefstembiljetenvelop.
  • Gebruik de voorgeadresseerde retourenvelop om de briefstem op te sturen.

Heeft u nog vragen?