Medewerker Dienstverlening (24 uur per week)
- Oosterwolde
- Parttime, 24 uur
- MBO

Wat houdt 't in
Als medewerker dienstverlening ben je het visitekaartje van de gemeente. Dankzij jouw bijdrage ervaren onze burgers een uitstekende dienstverlening! Je bent het eerste aanspreekpunt voor inwoners en hebt een belangrijke dienstverlenende en controlerende positie. Je werkt afwisselend in het telefoonteam (KCC) en aan de balie in de publiekshal.
- Je beantwoordt vragen en verstrekt informatie en voorlichting over alle onderwerpen waar inwoners en andere contacten de gemeente voor benaderen. Dit doe je aan de telefoon, per e- mail, schriftelijk of aan de balie. Waar nodig verwijs je door.
- Je vindt het leuk om de diverse werkprocessen onder de loep te nemen, nieuwe ideeën aan te dragen en neemt initiatief om deze nader uit te werken. In overleg met jouw collega’s draag jij mede zorg voor invoer van nieuwe of gewijzigde werkprocessen en zie jij toe op een juiste uitvoering ervan.
- Aan de balie neem je diverse aanvragen en aangiften in behandeling zoals die voor een rijbewijs, paspoort of ID kaart, uittreksels, verhuizingen, een (her) vestiging of emigratie.
- Als Ambtenaar van de Burgerlijke Stand (ABS) maak je akten op en verstrek je informatie over aangifte van geboorte, overlijden, erkenning, huwelijken, geregistreerd partnerschap en echtscheiding of ontbinding.
- Je ondersteunt de backoffice bij diverse administratieve werkzaamheden.
Past ’t bij jou?
Vind jij mens en omgeving belangrijk? Heb jij het lef om dingen soms anders dan normaal te doen? Ben je niet bang voor nieuwe ontwikkelingen? Ben jij enthousiast en werk je nauwkeurig? Vind je het fijn om samen te werken? Dan pas je vast goed in ons team.
Wij zijn namelijk een open en informeel team van dienstverlenende professionele vakmensen die steeds werken aan het op peil houden van een goede kwaliteit van de BRP en aan de borging van onze vakkennis. Samen met onze organisatie proberen wij onze inwoners en andere contacten zo adequaat en deskundig mogelijk maar vóóral met plezier van dienst te zijn.
- Je beschikt over minimaal een MBO 4 diploma.
- Je hebt de nodige vakgerichte opleidingen gevolgd (afgeronde diplomalijn basiskennis Burgerzaken 1).
- Je beschikt over goede communicatieve, schriftelijke én digitale vaardigheden.
- Je hebt een flexibele instelling en bent stressbestendig. We werken samen in een team. Dat betekent ook dat je af en toe voor elkaar invalt.
- Ervaring met het pakket iBurgerzaken is een pré.
Ooststellingwerf heeft ’t
Inwoners van de gemeente Ooststellingwerf zijn redelijk nuchter en praktisch. Dat zie je terug op ons gemeentehuis. We steken de handen uit de mouwen om te helpen, om echt oplossingen te bieden. Door goed te luisteren en mee te denken.
We vertrouwen op jouw expertise en talent, waardoor processen soepel en efficiënt verlopen in onze overzichtelijke organisatie. Hier draait het niet alleen om werk, maar ook om plezier en hoe 't met je gaat! Teamleden zijn loyaal en staan klaar om elkaar te helpen. Samen zetten we de schouders eronder om het verschil te maken voor onze inwoners, waar we het allemaal voor doen.
Dit levert ’t op
Een mooie kans om te werken in een omgeving waarin je jezelf kunt zijn. Met ruimte om te groeien, te leren en jezelf nog verder te ontwikkelen als professional.
Wij bieden je:
- Een salaris tussen € 2.434,- en € 3.831,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek, functieschaal 7, cao-gemeenten. Voldoe je (nog) niet volledig aan het gewenste profiel, dan kan er sprake zijn van plaatsing in een aanloopschaal.
- Een arbeidsovereenkomst voor de periode van een jaar met uitzicht op een vast contract.
- Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris en reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer woon-werkverkeer en een thuiswerkvergoeding.
Weet je ’t al:
Ben je overtuigd en wil je direct solliciteren? Welkom. Dat kan tot en met 22 juni 2025. De eerste gespreksronde staat gepland op 30 juni 2025.
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met teamleider Jeske Hoefman, teamleider tel: 140516. Voor informatie over onze arbeidsvoorwaarden en de wervingsprocedure kun je bellen met HR-adviseur Hillie Kroes tel. 06 2154 6890.

Direct solliciteren
Heb je interesse in deze vacature? Stuur je CV en motivatie in. We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
De sollicitaties moeten uiterlijk 22-06-2025 binnen zijn.