Als u geen vast woonadres hebt, kunt u vaak geen post ontvangen. U kunt dan een briefadres aanvragen bij de gemeente. Een briefadres is een huisadres waar u uw post laat bezorgen. De hoofdbewoner van het briefadres is verplicht die post aan u door te geven.

U vraagt een briefadres aan als u geen (vast) woonadres hebt. Bijvoorbeeld als u schipper of kermisexploitant bent. Maar u kunt het ook aanvragen als u in een verpleeghuis, blijf-van-mijn-lijfhuis of strafinrichting zit.

De gemeente Ooststellingwerf wil inwoners zoveel mogelijk inschrijven op het adres waar zij daadwerkelijk wonen. Het briefadres is dus bedoeld voor de bijzondere situaties waarin inwoners tijdelijk geen vaste woon- of verblijfplaats hebben en daarom niet rechtstreeks bereikbaar zijn voor overheidsinstanties en derden.

Wat moet ik doen?

Aangifte van een inschrijving op een briefadres is niet mogelijk aan de balie van het gemeentehuis. Om in aanmerking te komen voor een briefadres verzoeken wij u om  telefonisch contact op te nemen met de toezichthouder van de BRP.

Heeft u gevonden wat u zocht?

Vragen? Wij helpen u graag!

Heeft u een vraag, opmerking of suggestie? Wij zijn via de volgende kanalen te bereiken:

Petra Werkman

Petra Werkman

Klantcontactmedewerker