Manager Beheer & Registratie (OWO)

  • Oosterwolde 
  • Parttime, Fulltime, 32 - 36 uur 
  • WO

Solliciteer direct

De gemeenten Ooststellingwerf, Weststellingwerf en Opsterland (OWO) vormen een krachtig en uniek samenwerkingsverband. In elke OWO-gemeente zijn er teams die in samengevoegde OWO-afdelingen hun diensten verlenen aan alle drie gemeenten. Samen sterker als plattelandsgemeenten is het motto.
Voor de OWO-afdeling in Ooststellingwerf zijn wij op zoek naar een

Manager Beheer & Registratie

32-36  uur per week

Wat houdt ’t in

Als integraal verantwoordelijke manager geef je richting aan twee teams: Backoffice Sociaal Domein en Belastingen & Vastgoedinformatie (samen circa 50 medewerkers). Samen met twee teamleiders zorg je voor een toekomstbestendige afdeling die zichtbaar is binnen èn buiten de organisatie.

  • Je geeft sturing aan de doorontwikkeling van de afdeling en het takenpakket.
  • Je managet kwaliteit, kosten, formatie en klantgerichtheid.
  • Je stimuleert de onderlinge samenwerking en integratie in de drie gemeenten. Daarbij ben je gesprekspartner tussen de teams en de drie gemeenten over sturing en proces.
  • In het netwerk van in- en externe contacten vervult je een belangrijke rol als lobbyist, regisseur en gedelegeerd opdrachtgever. Ook ben je verantwoordelijk voor het contractmanagement met externe partijen.

 Past ’t bij jou

Je hebt een scherp oog voor organisatieontwikkeling en samenwerking. Je schakelt moeiteloos tussen strategie en operatie. 

  • Academisch werk- en denkniveau.
  • Managementervaring in een complexe, samenwerkingsgerichte organisatie.
  • Sterk in stakeholdermanagement en besluitvorming.
  • Proactief, motiverend en koersvast
  • Humor en relativeringsvermogen zijn jouw natuurlijke kwaliteiten. 

Ooststellingwerf heeft ’t

Inwoners van de gemeente Ooststellingwerf zijn redelijk nuchter en praktisch. Dat zie je terug op ons gemeentehuis. We steken de handen uit de mouwen om te helpen, om echt oplossingen te bieden. Door goed te luisteren en mee te denken.

We vertrouwen op jouw expertise en talent, waardoor processen soepel en efficiënt verlopen in onze overzichtelijke organisatie. Hier draait het niet alleen om werk, maar ook om plezier en hoe 't met je gaat! Teamleden zijn loyaal en staan klaar om elkaar te helpen. Samen zetten we de schouders eronder om het verschil te maken voor onze inwoners, waar we het allemaal voor doen.

Dit levert ’t op

Een mooie kans om te werken in een omgeving waarin je jezelf kunt zijn. Met ruimte om te groeien, te leren en jezelf te ontwikkelen als professional.

Wij bieden je: 

  • Een salaris tussen € 5.743,- en € 7.565,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek, functieschaal 13, cao-gemeenten. Voldoe je (nog) niet volledig aan het gewenste profiel, dan kan er sprake zijn van plaatsing in een aanloopschaal.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de periode van een jaar, met uitzicht op een vast contract.
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris en reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer woon-werkverkeer.

Is 't wat voor jou?

Solliciteren kan tot en met 7 september. De eerste gespreksronde staat gepland op 16 en 17 september.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met de gemeentesecretaris/algemeen directeur Erik van der Laan, tel. (06) 51418501. Voor informatie over onze arbeidsvoorwaarden en de wervingsprocedure kun je bellen met HR-adviseur Arnold Hiltjes, tel. (06) 21431598.

3 collega's drinken samen koffie en praten bij

Direct solliciteren

Heb je interesse in deze vacature? Stuur je CV en motivatie in. We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren. 

De sollicitaties moeten uiterlijk 07-09-2025 binnen zijn.

Solliciteer direct