Medewerker Financieel Gegevensbeheer

  • Oosterwolde 
  • Parttime, 24 uur 
  • MBO+

Solliciteer direct

In onze groene gemeente kun je heerlijk wonen, werken en ontspannen in een landelijke omgeving. Met 25.000 hectare en net zoveel inwoners, is er volop ruimte voor iedereen: voor bewoners, ondernemers, bezoekers en natuurlijk medewerkers.

De gemeenten Ooststellingwerf, Weststellingwerf en Opsterland werken intensief samen. De samenwerking is gericht op een optimale dienstverlening aan de burger, een efficiënt werkende ambtelijke organisatie, betere kwaliteit, een verminderde kwetsbaarheid en een stevige positie in de regio. 

Voor het OWO-team Backoffice Sociaal Domein, gevestigd in Oosterwolde, zijn wij op zoek naar een 

Medewerker Financieel Gegevensbeheer
24 uur per week

Wat houdt ’t in

  • Je verzorgt de administratieve financiële afwikkeling binnen het sociaal domein;
  • Je verzorgt de administratieve boekingen in het systeem i-Financiën en Civision Samenleving;
  • Je verzorgt en controleert de afstemming van de verschillende systemen naar het financiële pakket, inclusief tussenrekeningen;
  • Je bewaakt de inkomsten van de verschillende ministeries;
  • Je verzorgt de financiële controle/coderingen bij de facturenstroom van het Sociaal Domein;
  • Je verzorgt de belastingaangiften en aanlevering van juiste gegevens;
  • Je maakt betaalbestanden en journaalposten aan.
  • Je overlegt gevraagd en ongevraagd met de budgethouders over aanpassingen in de begroting/administratie, als gevolg van gewijzigde regelgeving of aanpassing van het gemeentelijk beleid
  • Je onderhoudt in voorkomende gevallen contacten met externe partijen zoals bijvoorbeeld Belastingdienst en accountant

Past ’t bij jou

Je bent een plezierige, dienstverlenende collega die goed samenwerkt en die zich flexibel opstelt in wat er nodig is. Je zorgt ervoor dat alles goed geregeld en voorbereid is.

  • Je hebt een financiële/boekhoudkundige achtergrond op minimaal MBO 4-niveau, bijvoorbeeld via een Praktijkdiploma Boekhouden, een opleiding Moderne Bedrijfsadministratie (MBA) of SPD Bedrijfsadministratie;
  • Je hebt gedegen kennis van i-Financiën, Civision Samenleving en Excel;
  • Je hebt affiniteit met en kennis van de werkzaamheden binnen het Sociaal Domein;
  • Je bent pro-actief, samenwerkingsgericht en flexibel;
  • Je kunt zelfstandig en nauwkeurig werken en bent communicatief vaardig.

Ooststellingwerf heeft ’t


Inwoners van de gemeente Ooststellingwerf zijn redelijk nuchter en praktisch. Dat zie je terug op ons gemeentehuis. We steken de handen uit de mouwen om te helpen, om echt oplossingen te bieden. Door goed te luisteren en mee te denken.

We vertrouwen op jouw expertise en talent, waardoor processen soepel en efficiënt verlopen in onze overzichtelijke organisatie. Hier draait het niet alleen om werk, maar ook om plezier en hoe 't met je gaat! Teamleden zijn loyaal en staan klaar om elkaar te helpen. Samen zetten we de schouders eronder om het verschil te maken voor onze inwoners, waar we het allemaal voor doen.

Dit levert ’t op

Een mooie kans om te werken in een omgeving waarin je jezelf kunt zijn. Met ruimte om te groeien, te leren en jezelf te ontwikkelen als professional.

Wij bieden je:

  • Een salaris tussen € 3.426,- en € 4.908,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek, functieschaal 9, cao-gemeenten. Voldoe je (nog) niet volledig aan het gewenste profiel, dan kan er sprake zijn van plaatsing in een aanloopschaal;
  • Een arbeidsovereenkomst voor de periode van een jaar met uitzicht op een vast contract;
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris en reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer woon-werkverkeer.

 

Is 't wat voor jou?

Solliciteren kan tot en met dinsdag 22 juli 2025. De eerste gespreksronde staat gepland op donderdag 24 juli 2025.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Ralph Dinandt, Teamleider Backoffice Sociaal Domein, tel. 06 57 93 00 51. Voor informatie over onze arbeidsvoorwaarden en de wervingsprocedure kun je bellen met HR-adviseur Secil Ozbey, tel 06 57 35 63 51.

3 collega's drinken samen koffie en praten bij

Direct solliciteren

Heb je interesse in deze vacature? Stuur je CV en motivatie in. We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren. 

De sollicitaties moeten uiterlijk 22-07-2025 binnen zijn.

Solliciteer direct