Adviesraad Sociaal Domein

De onafhankelijke Adviesraad Sociaal Domein geeft gevraagd en ongevraagd advies aan het college van burgemeester en wethouders. Dit doen ze namens alle inwoners.
Denk hierbij aan onderwerpen over voorzieningen voor mensen met een beperking, werk en inkomen, jeugdzorg en huishoudelijke hulp. Maar ook over zaken als wonen en armoedebeleid adviseert de adviesraad het college soms.
Uw suggesties voor de Adviesraad
Valt u iets op aan het beleid? Heeft u suggesties hoe het beter zou kunnen? Draag dit dan aan bij de Adviesraad. Als zij de opmerking relevant vinden, dragen ze die voor aan het college.
U kunt contact opnemen met de secretaris via 06 37174091 of secretarisadviesraad@ooststellingwerf.nl.
Vergaderingen
De Adviesraad vergadert in de Raadzaal, mits dit mogelijk is gezien de coronamaatregelen, om 19.30 uur, op de volgende data:
2023
Adviesraad Sociaal Domein | |
Start: 19:30 uur | |
januari | 9 januari |
februari | 13 februari |
maart | 13 maart |
april | 17 april |
mei | 15 mei |
juni | 12 juni |
juli | Geen ASD |
augustus | Geen ASD |
september | 11 september |
oktober | 9 oktober |
november | 13 november |
december | Training ASD |
De vergaderingen zijn openbaar.
Samenstelling Adviesraad
Themagroep Jeugd & Jeugdhulp
- Andries de Vries
- Wim de Jong
- Hendrik Jan Olijve
- Jetske Wijma-Miedema
Themagroep Werk en Inkomen
- Haralda Schouwstra (vice-voorzitter)
- Minke Lenting – van Benthem
- Hans van Welsem (penningmeester)
- Evert van Tellingen
Themagroep Zorg Wonen en Welzijn
- Victor Felder
- Trijntje Hoonstra
- Margreet Bergsma
Themagroep Participatie en Leefbaarheid
- Anita Zwaaneveldt (voorzitter)
- Jan Looijenga (secretaris)
- Ab de Ruiter
- Koos Braak