Adviesraad Sociaal Domein
De onafhankelijke Adviesraad Sociaal Domein geeft gevraagd en ongevraagd advies aan het college van burgemeester en wethouders. Dit doen ze namens alle inwoners.
Denk hierbij aan onderwerpen over voorzieningen voor mensen met een beperking, werk en inkomen, jeugdzorg en huishoudelijke hulp. Maar ook over zaken als wonen en armoedebeleid adviseert de adviesraad het college soms.
Uw suggesties voor de Adviesraad
Valt u iets op aan het beleid? Heeft u suggesties hoe het beter zou kunnen? Draag dit dan aan bij de Adviesraad. Als zij de opmerking relevant vinden, dragen ze die voor aan het college.
U kunt contact opnemen met de ambtelijk secretaris via secretarisadviesraad@ooststellingwerf.nl.
Vergaderingen
De Adviesraad vergadert op de volgende data:
2024
Adviesraad Sociaal Domein | |
Start: 19:30 uur | |
januari | 15 januari |
februari | 12 februari |
maart | 11 maart |
april | 8 april |
mei | 13 mei |
juni | 10 juni |
juli | Geen ASD |
augustus | Geen ASD |
september | 9 september |
oktober | 14 oktober |
november | 11 november |
december | 9 december (trainingsavond) |
De vergaderingen zijn openbaar. Als u een vergadering wilt bijwonen, stuur dan een e-mail naar secretarisadviesraad@ooststellingwerf.nl. U ontvangt dan tijdig nadere informatie over plaats, tijd en de vergaderagenda.
Samenstelling Adviesraad
Themagroep Jeugd & Jeugdhulp
- Wim de Jong
- Hendrik Jan Olijve (contactpersoon)
- Jetske Wijma-Miedema
- Anneke Hageman
- Bert van Riezen
Themagroep Werk en Inkomen
- Minke Lenting – van Benthem
- Hans van Welsem (contactpersoon)
- Jenny Dolsma
Themagroep Zorg Wonen en Welzijn
- Victor Felder (contactpersoon)
- Trijntje Hoonstra
- Margreet Bergsma
- Himke Smit
Themagroep Participatie en Leefbaarheid
- Anita Zwaaneveldt (contactpersoon)
- Koos Braak
- Bert Goeree
- Pieter Reitsma
- Elly Latuheru-Kies
Dagelijks bestuur
- Anita Zwaaneveldt (voorzitter)
- vacature per 1-4-2023
- vacature per 1-4-2023
- Hans van Welsem (penningmeester)