210 leerlingen slagen voor het verkeersexamen
Maar liefst 210 leerlingen van tien basisscholen in Ooststellingwerf hebben dit jaar meegedaan aan het verkeersexamen. Leerlingen uit groep 7 of 8 begonnen met een theorie-examen. Daarna volgde het praktijkexamen op 28 en 29 mei.

Tijdens het praktijkexamen fietsten de leerlingen een route door Oosterwolde, Haulerwijk of Appelscha. Onderweg werden zij beoordeeld door vrijwilligers van Veilig Verkeer Nederland (VVN) en behulpzame ouders. Dankzij hun inzet verliep het examen veilig en soepel.
Op maandag 22 juni kregen alle geslaagde leerlingen hun welverdiende diploma uitgereikt. Op een aantal van de scholen werden de diploma’s uitgereikt door burgemeester Jack Werkman.
Een mooie beloning voor hun inzet én een belangrijke stap naar veilig deelnemen aan het verkeer. Van harte gefeliciteerd aan alle leerlingen!
