Tussenstand NK Tegelwippen: Weststellingwerf ligt voor, maar de derby is nog niet beslist
De derby tussen Ooststellingwerf en Weststellingwerf is in volle gang. Sinds april doen beide gemeenten mee aan het NK Tegelwippen. Inwoners én gemeenten vervangen tegels door planten en bloemen. En dat levert al mooie resultaten op.

Op dit moment heeft Weststellingwerf de leiding, maar de wedstrijd duurt nog tot en met 31 oktober. Er is dus nog alle kans om de achterstand in te lopen.
Samen maken we onze omgeving groener
Een groene tuin helpt om wateroverlast bij hevige regen te voorkomen en zorgt voor verkoeling tijdens warme dagen. Ook insecten, bijen en vlinders profiteren van meer groen.
Niet alleen inwoners doen mee. Ook beide gemeenten vervangen op verschillende plekken tegels door groen en werken aan een groenere openbare ruimte.
Doe ook mee
Heb je een paar tegels over in de tuin? Wip ze eruit en plant er iets groens voor terug. Maak een foto van voor en na en meld jouw tegels aan.
De tussenstand van de derby is live te volgen. Pak de schep en help jouw gemeente aan de overwinning!
