Wat u moet betalen staat op de jaarlijkse aanslag. De gemeente verstuurt de aanslag elk jaar vanaf februari.

Betaalmogelijkheden

  • Via automatische incasso. Dan betaalt u in termijnen.
  • Via internetbankieren of een overschrijvingskaart. Het rekeningnummer en betalingskenmerk staat op uw aanslag.
  • Storten bij uw bank. Het rekeningnummer en betalingskenmerk staat op uw aanslag.

Moeite met betalen

Hebt u moeite met betalen? Dan kunt u misschien:

Automatische incasso

Automatische incasso is de eenvoudigste manier om te betalen. U hoeft dan zelf niets te doen; we schrijven het geld automatisch van uw rekening. Bovendien betaalt u niet in één keer, maar verspreid over het jaar. U moet er alleen voor zorgen dat er genoeg geld op uw rekening staat. U kunt dit regelen door ons een machtiging te geven. Dan schrijven we in maximaal 10 termijnen maandelijks de belasting van uw rekening af.

  1. De automatische incasso vindt plaats op iedere laatste dag van de maand.
  2. Wanneer de incasso 2 keer mislukt dan komt deze te vervallen. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren doordat er op het moment van afschrijven niet genoeg saldo op de rekening stond of de automatische incasso wordt zelf teruggehaald. Het openstaande bedrag moet op dat moment vóór de laatste vervaldatum betaald zijn (of als deze al is verstreken per direct).

Aanvragen automatische incasso

Vertrekt u uit de gemeente? Dan wordt de incasso automatisch stopgezet na de laatste termijn.

Betaaltermijnen

BedragAutomatische incassoAcceptgiro
tot € 75,001 termijn1 termijn
van € 75,00 en meer10 termijnen2 termijnen

Heeft u gevonden wat u zocht?